37zł / 1 zajęcia

Instruktor:

Paulina Ratajczak

Kontakt:

506 913 777

 Minecraft – Bloczki (dla klas I-III)

Zajęcia te są wstępem do zrozumienia przez dzieci zasad programowania oraz zapoznania się z podstawowymi pojęciami jak algorytm, pętle, warunki. Poprzez połączenie nauki programowania z uwielbianym przez dzieci Minecraftem, nauka trudnych zagadnień staje się przyjemnością oraz daje motywację do zdobywania wiedzy.

Minecraft – Tworzenie własnych modów (od klasy IV)

Minecraft dzięki swej otwartej strukturze w sposób szczególny pomaga rozwinąć myślenie przestrzenne, pobudza kreatywność, rozwija zdolność myślenia analityczno-strategicznego. Jest to program, który daje bardzo duże możliwości tworzenia własnych modyfikacji. Aby je tworzyć posługujemy się narzędziem MCreator, które pozwoli nam rozpocząć pasjonującą przygodę z tworzeniem własnych modyfikacji.

Pierwsze zajęcia skupią się na tym, aby każde dziecko umiało stworzyć swoje pierwsze proste modyfikacje tj. nowe bloki lub przedmioty. Z czasem poznamy jak tworzyć kolejne rzeczy: moby, biomy, nowe wymiary i portale do nich, jedzenie, narzędzia, rośliny, broń i wiele innych. Aby nasze modyfikacje, nie były tylko nowe pod względem grafiki będziemy musieli ustawiać odpowiednie parametry wykorzystując angielskojęzyczne środowisko, a także zaprogramować odpowiednie efekty i zachowania.

Dzięki wbudowanej integracji z systemem kontroli wersji git, nauczymy się jak wspólnie można w wiele osób pracować nad jednym projektem. Dzięki temu zmiany jednej osoby, nie będą nadpisywać zmian innych osób. Dzięki dużej i ciągle rosnącej społeczności wokół MCreatora można podziwiać modyfikacje stworzone przez innych graczy, udostępniać własne modyfikacje, czytać udostępnione instrukcje i poradniki, pobierać dodatki a także kontaktować się ze społecznością w celu rozwiązywania problemów.

Java – wstęp (od klasy V)

W kontekście popularności języków programowania, pierwszą pozycję, od wielu lat niezmiennie utrzymuje języka Java. Z Javą spotkać się można na większości uczelni technicznych, na których istnieją kierunki informatyczne, jak i przeglądając ogłoszenia o pracę dla specjalistów branży IT. Język ten zyskuje także ciągle na popularności dzięki swojej uniwersalności i rozbudowanemu ekosystemowi gotowych bibliotek i rozwiązań. Dzięki specjalnie dobranym bibliotekom i środowisku, będziemy tworzyć programy i gry, podczas których wykorzystamy obrazy lub wygenerujemy własną grafikę za pomocą figur geometrycznych, stworzymy animacje oraz zaprogramujemy obsługę myszki i klawiatury.

Czego nauczysz się na zajęciach?

  • poznasz podstawy języka Java,
  • poznasz i zaprojektujesz algorytmy, w tym wykorzystywane w grach,
  • wykorzystasz dodatkowe biblioteki,
  • poznasz sposoby na generowanie grafiki 2D,
  • stworzysz pierwsze interaktywne animacje,
  • stworzysz swoją pierwszą grę,
  • rozwiniesz umiejętności matematyczne