Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, informujemy, że na naszej stronie internetowej, w zakładce Aktualności, od maja 2023 roku pojawiają się informacje o najważniejszych, bieżących decyzjach i działaniach Zarządu.
Najważniejsze decyzje Zarządu Spółdzielni w okresie od 06.12.2024 r. do 21.01.2025 r.
1. Zarząd Spółdzielni zaakceptował:
- Projekt uchwały Rady Nadzorczej wraz z pismem przewodnim w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego na 2025 rok dla Kierownictw Osiedli.
- Projekt uchwały Rady Nadzorczej wraz z pismem przewodnim w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego Spółdzielni na 2025 rok w części dotyczącej kosztów mienia Spółdzielni oraz kosztów Zakładu Budowlano-Remontowego.
- Projekt uchwały Rady Nadzorczej wraz z pismem przewodnim w sprawie zaliczenia członków do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia.
- Treść pism do Rady Nadzorczej Spółdzielni i Rad Osiedli z wnioskiem o podjęcie uchwał w sprawie zgłoszenia kandydatów do Osiedlowych Komisji Wyborczych w wyborach do Rad Osiedli na kadencję 2025-2028 wraz z projektami uchwał.
2. Zarząd Spółdzielni podjął:
- Uchwałę nr 55/2024 z dnia 13 grudnia 2024 roku w sprawie stwierdzenia wstąpienia do Rady Osiedli Lecha i Czecha kandydata, który w wyborach do Rady Osiedli na kadencję 2022-2025 otrzymał kolejno największą liczbę głosów, w związku z wygaśnięciem mandatu członka Rady przed upływem kadencji.
- Uchwałę nr 56/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót: dekarskich, instalacyjnych (wod.-kan. i c.o.), stolarskich oraz wykonawców okresowej rocznej kontroli instalacji gazowych i wentylacyjnych na os. Lecha i Czecha w Poznaniu. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 57/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót: elektrycznych, murarskich oraz dźwigowych w budynkach na os. Lecha i Czecha w Poznaniu. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 58/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy remontu balkonów w budynkach mieszkalnych przy ul. Krańcowej 52 i 54 oraz ul. Darzyborskiej. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 59/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy rocznego przeglądu instalacji gazowej i wentylacyjnej oraz wykonawcy wymiany zaworów gazowych, stożkowych w budynkach przy ul. Krańcowej 52 i 54. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 60/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy robót polegających na wymianie stolarki okiennej na os. Orła Białego. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 61/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców następujących robót malarskich oraz remontu balkonów na os. Orła Białego. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 62/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy przeglądu instalacji gazowej oraz wentylacji budynków na os. Orła Białego. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 63/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy wymiany wodomierzy na os. Orła Białego. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 64/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców następujących robót: wykonanie remontu instalacji wodno-kanalizacyjnej w budynku na os. Orła Białego 3 oraz wymiany wind. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 65/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót polegających na wykonaniu okresowej, rocznej kontroli instalacji gazowej oraz przewodów kominowych w budynkach mieszkalnych tj. w lokalach mieszkalnych, częściach wspólnych budynku, w tym w szczególności w pralniach, suszarniach, pomieszczeniach technicznych, lokalach użytkowych, lokalach własnych, pożytkach i pawilonach wolnostojących wraz z robotami towarzyszącymi na os. Piastowskim, ul. św. Rocha i ul. Kórnickiej w Poznaniu. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 66/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót na dostawę wodomierzy ciepłej i zimnej wody z nakładką do odczytu zdalnego (montaż przez pracowników Spółdzielni) do lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, lokali własnych, pralni oraz dostawa z montażem wodomierzy ciepłej i zimnej wody z nakładką do odczytu zdalnego do lokali mieszkalnych na os. Piastowskim w Poznaniu. Przedmiot zamówienia obejmuje również dostawę, montaż, instalację i konfigurację urządzeń zapewniających dostęp do wskazań poprzez portal internetowy lub dostawę, instalację i konfigurację systemu inkasenckiego do obsługi wszystkich wodomierzy. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 67/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót na remont loggii wraz z wymianą balustrad w budynkach 5-kondygnacyjnych na os. Piastowskim 30-31, 68-69, 72-73, 109-110 w Poznaniu. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 68/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy dostawy i montażu stolarki okiennej w lokalach mieszkalnych oraz dostawy i montażu stolarki okiennej i drzwiowej w częściach wspólnych budynków na os. Piastowskim w Poznaniu. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 69/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót polegających na dostawie i montażu nasad kominowych typu turbowent wraz z podstawami zbiorczymi redukcyjnymi oraz dociepleniem kominów wentylacyjnych w budynkach na os. Piastowskim 20-21, 59-60, 97, 2-35, 43-73, 82-114. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 70/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy robót polegających na wymianie instalacji elektrycznej wewnętrznych linii zasilających w budynku os. Piastowskie 18, 56 oraz 97 w Poznaniu. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 71/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy robót polegających na malowaniu klatek schodowych w budynku mieszkalnym przy ul. św. Rocha 2a-c w Poznaniu. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 72/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy wymiany instalacji hydrantowej wraz z robotami towarzyszącymi w budynku mieszkalnym os. Piastowskie 40. Roboty przewidziane do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 73/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych dotyczących wynajmu lokali użytkowych i dzierżawy terenów znajdujących się w zasobach Spółdzielni.
- Uchwałę nr 74/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy robót polegających na wymianie zaworów podpionowych instalacji gazowej w budynkach na os. Tysiąclecia 45-54 i 63-66, wymianie zaworów przy gazomierzach w budynku na os. Tysiąclecia 26-29 oraz wykonaniu rocznej kontroli instalacji gazowej i przewodów wentylacyjnych na os. Tysiąclecia w Poznaniu. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 75/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców następujących robót: wymiana oświetlenia na lampy LED na klatkach schodowych oraz korytarzach lokatorskich, remont instalacji gazowej oraz remont balkonów na os. Rusa w Poznaniu. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 76/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców następujących robót: wymiana wodomierzy, wymiana okien, roczna kontrola instalacji gazowej i wentylacji na os. Rusa w Poznaniu. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 77/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót związanych z mieniem Spółdzielni na os. Rusa w Poznaniu. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 78/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót: murarskich, malarskich, stolarskich, gazowych, robót instalacyjnych, legalizacji i wymiany ciepłomierzy oraz wodomierzy głównych ciepłej wody użytkowej, robót drogowych, przeglądów technicznych, dociepleń i małej architektury w zasobach os. Armii Krajowej, Bohaterów II Wojny Światowej i Rzeczypospolitej. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 79/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót ogólnobudowlanych, w tym: malarskich, murarskich, stolarskich, dekarskich, remontu dźwigów oraz robót związanych z małą architekturą w zasobach os. Stare Żegrze i Polan. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 80/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawców robót instalacyjnych, w tym: c.o., gazowych, wymiany wodomierzy oraz wykonania okresowej rocznej kontroli instalacji gazowych i wentylacyjnych w zasobach os. Stare Żegrze i Polan. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 81/2024 z dnia 27 grudnia 2024 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru wykonawcy robót realizowanych z funduszu mienia Spółdzielni w zasobach os. Stare Żegrze i Polan. Roboty przewidziane są do realizacji w roku 2025.
- Uchwałę nr 83/2024 z dnia 31 grudnia 2024 roku w sprawie zatwierdzenia polityki rachunkowości Spółdzielni.
- Uchwałę nr 84/2024 z dnia 31 grudnia 2024 roku zmieniającą uchwałę nr 69/2023 z dnia 28 grudnia 2023 roku w sprawie zasady prowadzenia ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz niskocennych składników majątku.
3. Zarząd Spółdzielni przyjął:
- Zarządzenie nr 10/2024 z dnia 23 grudnia 2024 roku w sprawie czasu pracy w 2025 roku. Zarządzenie zostało wcześniej pozytywnie zaopiniowane przez związki zawodowe działające przy Spółdzielni.
4. Zarząd rozpatrzył wnioski Kierownictw: Osiedli Armii Krajowej, Bohaterów II Wojny Światowej i Rzeczypospolitej; Osiedla Tysiąclecia oraz Osiedla Rusa o zatwierdzenie wybranych w drodze przetargów wykonawców robót – łącznie 4 przetargów. Zarząd zaakceptował wykonawców w zatwierdzonych przetargach zgodnie ze wskazaniami Komisji Przetargowych.
5. Zarząd Spółdzielni omówił projekt planu remontów mienia na 2025 rok.
6. Zarząd Spółdzielni zatwierdził treść pisma do mieszkańców w sprawie opłat w 2025 r. oraz wzór wypowiedzenia wysokości opłat za używanie lokalu mieszkalnego/użytkowego.
7. Zarząd Spółdzielni podjął decyzję o rozłożeniu w czasie kosztów związanych z zakończeniem robót termomodernizacyjnych na budynkach os. Tysiąclecia 63-66, os. Stare Żegrze 23-28, os. Polan 35-40, os. Rusa 101-114.
8. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wniosek Kierownictwa Osiedli Armii Krajowej, Bohaterów II Wojny Światowej i Rzeczypospolitej o wyrażenie zgody na wcześniejszą spłatę kredytu inwestorskiego „Nasz Remont”, przeznaczonego na sfinansowanie termomodernizacji budynków mieszkalnych na os. Rzeczypospolitej 1, 3 i os. Armii Krajowej 95, 98 i 102.
9. Zarząd Spółdzielni na wniosek:
a) Kierownictwa Osiedli Jagiellońskiego, Oświecenia i Powstań Narodowych;
b) Kierownictwa Rusa;
wyraził zgodę na wykreślenie z ksiąg rachunkowych wierzytelności oraz zobowiązań na lokalach mieszkalnych lub użytkowych (w związku z brakiem ściągalności lub upływem okresu przedawnienia).
10. Zarząd Spółdzielni podjął decyzję o przyjęciu w poczet członków 34 osób.