Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, informujemy, że na naszej stronie internetowej, w zakładce Aktualności, od maja 2023 roku pojawiają się informacje o najważniejszych, bieżących decyzjach i działaniach Zarządu.

 Najważniejsze decyzje Zarządu Spółdzielni w okresie od 12.03.2025 r. do 07.04.2025 r.

  1. Zarząd Spółdzielni podjął:
  • Uchwałę nr 9/2025 z dnia 13 marca 2025 roku w sprawie zwołania Walnego Zgromadzenia Spółdzielni Mieszkaniowej „Osiedle Młodych” w Poznaniu;
  • Uchwałę nr 10/2025 z dnia 20 marca 2025 roku w sprawie powołania Komisji Przetargowej do rozstrzygnięć przetargowych w celu wyboru dostawcy sprzętu
    i oprogramowania komputerowego dla potrzeb Spółdzielni Mieszkaniowej „Osiedle Młodych” w Poznaniu do realizacji w roku 2025.
  1. Zarząd Spółdzielni zaakceptował:
  • projekt Uchwały Rady Nadzorczej w sprawie zaopiniowania Sprawozdania finansowego Spółdzielni oraz Sprawozdania z działalności Spółdzielni za 2024 rok;
  • projekt Uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawie zatwierdzenia Sprawozdania finansowego wraz ze Sprawozdaniem z działalności Spółdzielni za 2024 rok;
  • projekt Uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawie podziału nadwyżki bilansowej Spółdzielni za 2024 rok.
  1. Zarząd Spółdzielni zatwierdził sprawozdanie z działalności Spółdzielni Mieszkaniowej „Osiedle Młodych” w Poznaniu za 2024 rok.
  2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wniosek Kierownictwa Osiedla Tysiąclecia, dotyczący zatwierdzenia wysokości stawek opłat stałych za c.o. i c.w. na poszczególnych węzłach cieplnych. Zmiana stawek została wyliczona w oparciu o zmianę cen, wprowadzoną od 5 lutego 2025 r. przez Veolię Energię Poznań S.A. oraz o zmiany w zapotrzebowaniu mocy, obowiązujące od 1.01.2025 r. Zarząd zaakceptował nowe stawki i wyraził zgodę na ich wprowadzenie  w Kierownictwie Osiedla Tysiąclecia od 1 maja 2025 r.
  3. Zarząd Spółdzielni przyjął do wiadomości, iż w drodze indywidualnego zbierania głosów w dniach 10-11.03.2025 r. została podjęta Uchwała nr 1/Gz-6/5/2025 współwłaścicieli nieruchomości położonej na os. Tysiąclecia 71 w Poznaniu w sprawie wyrażenia zgody na dysponowanie nieruchomością w celu podejmowania czynności związanych z montażem systemu monitoringu wizyjnego na częściach wspólnych nieruchomości na os. Tysiąclecia 71.
  4. Zarząd Spółdzielni omówił propozycję projektu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w rejonie ulicy Rataje w Poznaniu. Po dyskusji Zarząd polecił:
  • przedstawić propozycję projektu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego na najbliższej Radzie Osiedla;
  • przeanalizować kwestię prawną podstaw wywłaszczenia nieruchomości pod drogę publiczną;
  • ustalić wspólne stanowisko Zarządu, Kierownictwa Osiedla i Rady Osiedla Piastowskiego
    i przygotować uwagi do Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w ramach opinii do projektu planu.
  1. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wniosek Przewodniczącego Komisji Przetargowej z dnia 10 marca 2025 roku o skrócenie terminu składania ofert do 2 tygodni
    w powtórzonym przetargu na wykonanie modernizacji instalacji elektrycznej w zakresie WLZ w budynkach mieszkalnych na osiedlach Lecha i Czecha w Poznaniu w roku 2025 dla zadania nr 6 – budynku XII kondygnacyjnego na os. Lecha 122-129 (klatka nr 122). W pierwszym terminie na przetarg wpłynęła tylko jedna ważna oferta. Komisja Przetargowa podjęła decyzję o ponownym ogłoszeniu przetargu. Zarząd na podstawie punktu V.4. „Zasad przeprowadzania przetargów i…” wyraził zgodę na skrócenie do 2 tygodni terminu składania ofert od dnia ogłoszenia ww. przetargu dla os. Lecha i Czecha zgodnie z wnioskiem Przewodniczącego Komisji Przetargowej.
  2. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wniosek Przewodniczącego Komisji Przetargowej o skrócenie do 2 tygodni terminu składania ofert w powtórzonym przetargu na wykonanie remontu balkonów na os. Orła Białego w Poznaniu. W pierwszym terminie wszystkie oferty złożone w przetargu nie odpowiadały warunkom zamówienia, w związku z czym zostały odrzucone. Komisja Przetargowa podjęła decyzję o ponownym ogłoszeniu przetargu. Zarząd na podstawie punktu V.4. „Zasad przeprowadzania przetargów i…” wyraził zgodę na skrócenie do 2 tygodni terminu składania ofert od dnia ogłoszenia ww. przetargu dla os. Orła Białego zgodnie z wnioskiem Przewodniczącego Komisji Przetargowej.
  3. Zarząd Spółdzielni rozpatrzył wnioski Kierownictw o zatwierdzenie wybranych w drodze przetargów wykonawców robót – łącznie 11 przetargów. Zarząd zaakceptował wykonawców
    w zatwierdzonych przetargach zgodnie ze wskazaniami Komisji Przetargowych.
  4. Zarząd Spółdzielni podjął decyzję o przyjęciu w poczet członków 32 osób.