Do skrzynek pocztowych w budynkach SM „Osiedle Młodych” w Poznaniu trafiły ulotki z ofertą handlową jednego z biur nieruchomości działających na terenie Rataj. Umieszczono na nich nazwę, logotyp oraz dane kontaktowe Spółdzielni. Informujemy, że SM „Osiedle Młodych” nie jest ich autorem.
Wspomniane ulotki reklamowe Euro-dom.CO Biura Nieruchomości wprowadziły mieszkańców w błąd. Nazwa, logo oraz telefony kontaktowe do Spółdzielni mogły sugerować, że współpracuje ona ze wspomnianą firmą i zachęca mieszkańców do korzystania z jej usług. Takie działanie jest nieuczciwe w stosunku do Spółdzielni, ale przede wszystkim jej mieszkańców. W związku z tym Zarząd Spółdzielni zwrócił się do autora ulotek o zaprzestanie naruszania prawa w związku z roznoszeniem ulotek reklamowych, które stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy o ochronie praw konkurencji i konsumentów. Poprosił także o poinformowanie wszystkich mieszkańców Spółdzielni, że Euro-dom.CO Biuro Nieruchomości nie współpracuje ze SM „Osiedle Młodych”, a wykorzystanie na ulotkach reklamowych nazwy Spółdzielni i jej logotypu jest działaniem bezprawnym.
***
W odpowiedzi na wystosowane pismo Spółdzielni, firma Euro-dom.CO wyjaśnia, że jej celem nie było wprowadzenie nikogo w błąd, a także naruszenie zasad nieuczciwej konkurencji. Otrzymaliśmy informację o zaprzestaniu dodrukowywania materiałów reklamowych i ich dalszego kolportażu. Dodatkowo w Głosie Wielkopolskim 26 czerwca br. ukazał się komunikat z oficjalnymi przeprosinami i wyjaśnieniem, że Euro-dom.CO nie współpracuje ze SM „Osiedle Młodych” w Poznaniu, co mogły sugerować dostarczone mieszkańcom ulotki.