W październiku 2025 na osiedlach Stare Żegrze i Polan, w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 19 na os. Stare Żegrze 1 w Poznaniu odbyły się spotkania Kierownictwa Osiedli Stare Żegrze i Polan z mieszkańcami. 21 października 2025 r. odbyły się dwa spotkania z mieszkańcami budynków na os. Stare Żegrze 85-87, 89A-D, 95A-I, 96A-D, 98-101, 111A-B, 114A-C, 115A-C, 116-118, 119-120, 122-125, 126, 127-128, 130, 131-132, 133-135, 136-141, 151, 151A, 187-189 oraz osoby posiadające tytuł prawny do garażu/miejsca postojowego w halach garażowych znajdujących się w ww. budynkach – 21 oraz budynków na os. Stare Żegrze o numerach 2-5, 6-9, 10-13, 68-71, 72-75, 76-79, 161-166, 167-170, 171-174, 176-179, 180-185 oraz osoby posiadające tytuł prawny do lokali użytkowych na os. Stare Żegrze 71A – 21 października 2025 r. 23 października odbyło się jedno spotkanie budynków na os. Polan o numerach 1-5, 6-8, 9-11, 12-17, 18-23, 24-26, 27-31, 32-34, 35-40, 41-43, 44-46, 47-53; na os. Stare Żegrze o numerach 20-22, 23-28, 29–32, 33-35, 37-39, 40-42, 43-48, 49-51, 52-58, 59-62, 63-67, 102-105, 106-108, 142-146, 147-150. Na spotkaniach Kierownictwo Osiedli przedstawiło zrealizowane remonty w roku 2025 oraz propozycję planów remontowych na rok 2026. Zostały omówione tematy dotyczące monitoringu, cen ciepła, czujek dymu, zamykania altan śmietnikowych ich monitorowania oraz Spółdzielczej Strefy Parkowania. Kierownik Domu Kultury Polan STO – Izabela Kurzawska przedstawiła ofertę Domu Kultury. W trakcie części dyskusyjnej mieszkańcy zadawali pytania dotyczące tematów danego osiedla. Kierownictwo wyjaśniło sposób kalkulacji stawki eksploatacyjnej  w tym funduszu remontowego oraz opłaty za gaz. Poruszono temat organizacji ruchu na osiedlach, likwidacji „wraków” samochodowych na osiedlach oraz potrzebę poprawy dojścia od budynków Polan 43–44 do alejki Parku Rataje. Poruszono kwestię naprawy i remontu balkonów oraz terminów remontu elewacji i termomodernizacji, wymiany rur azbestowych. Podjęto również temat bezpieczeństwa i ochrony osiedli zwłaszcza w kontekście problemu osób w kryzysie bezdomności. Rozmawiano także o pielęgnacji zieleni, utrzymania czystości na terenach osiedli. Kierownictwo na bieżąco odpowiadało mieszkańcom na poruszane kwestie oraz była możliwość rozmów indywidualnych z mieszkańcami po spotkaniach. W zakresie prac remontowych, awaryjnych i konserwacyjnych: zakończono I etap remontu nawierzchni drogi i miejsc postojowych przy budynkach na os. Stare Żegrze 68-71; zakończono remont balkonów os. Stare Żegrze 126 (4 szt.) oraz remont 2 tarasów na os. Stare Żegrze 85-87, trwa remont os. Stare Żegrze 117 (1 pion); rozpoczęto przeglądy gazowe i wentylacyjne – zakończono II przejście; zakończono kapitalny remont dźwigów osobowych na os. Stare Żegrze 70, 76, 168. Zakończono również docieplenie ściany szczytowej na budynku Stare Żegrze 127. Wykonano korektę poziomych oznaczeń miejsc parkingowych oraz kopert na os. Stare Żegrze 176-179 oraz 180-185. Zakończono również remont cokołu budynku os. Stare Żegrze 89 A-D. Wykonano comiesięczną konserwację dźwigów, domofonów, zestawów hydroforowych i bram garażowych. Konserwatorzy wykonali bieżące konserwacje sieci z.w.u., c.w.u., c.o. i cyrkulacji. Na terenach zielonych osiedli Stare Żegrze i Polan wykonano koszenie trawników wraz z grabieniem oraz cięcie krzewów na os. Stare Żegrze i Polan. Kierownik Osiedli Magdalena Grala wraz z przedstawicielami Rady Osiedli Stare Żegrze i Polan uczestniczyli w cyklicznym spotkaniu z Zastępcą Prezydenta Miasta Poznania Mariuszem Wiśniewskim. Na wcześniejszych spotkaniach był omawiany remont chodnika na wjeździe w ul. Milczańską w pobliżu budynku na os. Stare Żegrze nr 122. Chodnik znajdujący się na terenie miasta bezpośrednio graniczy z terenami Spółdzielni. Zarząd Dróg Miejskich jest na etapie wyłonienia Wykonawcy. Chodnik zostanie wyremontowany do końca bieżącego roku. Wykonanie chodnika – dojścia do przystanku autobusowego od os. Stare Żegrze nr 33 w kierunku ul. Inflanckiej. Chodnik, który ma powstać będzie znajdował się częściowo na działce Spółdzielni a częściowo na terenie Miasta. Na bieżącym spotkaniu natomiast omawiana była m.in sprawa uporządkowania terenu przy ul. Inflanckiej. Na terenie miejskim, graniczącym ze Spółdzielnią (os. Polan), rośnie ok. 300 drzew. Na omawianym obszarze panuje duży nieporządek tj. zalegające śmieci, gałęzie oraz niezgrabione liście. W okresie jesienno – zimowym duża ilość liści przedostaje się na teren Spółdzielni, gromadząc się na schodach, wiatrołapach i chodnikach, co utrudnia poruszanie się, stwarza zagrożenie dla mieszkańców i zwiększa ryzyko pożaru. Generuje to dodatkowe koszty i wymaga dodatkowej pracy gospodarzy domów, którzy przez wiele miesięcy, zmagają się z koniecznością nieustannego sprzątania nawianych liści, by zapobiec nieszczęśliwym zdarzeniom. Na spotkaniach ustalono, że w ramach jesiennej akcji prowadzonej corocznie od września do grudnia, Zarząd Dróg Miejskich będzie odbierał wcześniej dostarczone wypełnione liśćmi worki oraz do końca października br. wykona koszenie całego terenu. Aby ograniczyć przemieszczanie się liści na teren Spółdzielni, Kierownictwo zaproponowało ogrodzenie terenu bądź posadzenie krzewów wzdłuż granicy działki. Wniosek nie spotkał się z aprobatą Zarządu Dróg Miejskich, jednak Spółdzielnia nadal będzie prowadzić rozmowy w przedmiotowym temacie.

Posiedzenie Rady Osiedli odbyło się 13 października 2025r. Kierownictwo Osiedli przedstawiło bieżące prace remontowe przeprowadzane na osiedlach oraz poinformowało o rozpoczętym ostatnim IV etapie koszenia trawy i kontynuowaniu przycinania krzewów. W październiku odbyło się posiedzenie Komisji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi. Kierownik Osiedli Magdalena Grala omówiła spotkanie z Zastępcą Prezydenta Miasta Poznania Mariuszem Wiśniewskim, które odbyło się 9 października w Domu Kultury ”Jędruś”. Poruszano temat firmy ochroniarskiej na osiedlach.

Kolejne posiedzenie Rady Osiedli planowane jest w listopadzie.